Citymarketing? Duurzame keuzes maken.

Citymarketing? Duurzame keuzes maken.

Er is veel te doen over citymarketing. Meer of minder toeristen, meer of minder hotelkamers. En ondertussen vraagt het stadsbestuur zich af wat voor stad Den Bosch nou eigenlijk moet zijn? De meest Gastvrije Stad, Toonaangevende Datastad, Cultuurstad van Het Zuiden. Of toch het liefst allemaal en tegelijkertijd?

Den Bosch is een aantrekkelijke, snel groeiende stad met een prachtige binnenstad, in nabijheid van natuur, centraal gelegen en goed bereikbaar. De Bossche Groenen vindt dat een aantrekkelijke stad zichzelf verkoopt en zet vraagtekens bij nut en noodzaak van citymarketing. Steden als Amsterdam ondervinden dagelijks de keerzijde van citymarketing met een onleefbare binnenstad tot gevolg.

Investeer in een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor cultureel ondernemers, zorg voor een gevariëerd en origineel aanbod (#denboschheefthet) en aantrekkelijke openbare ruimte. Veel gaat al goed in onze stad maar op deze punten kan nog wel wat worden verbeterd. Investeer dáárin in plaats van een externe marketingcampagne gericht op dagjesmensen en toeristen.

In de commissie Bedrijvigheid op 17 juni reageerde Will Hoeben op het raadsvoorstel Citymarketing van het college.

Lees meer over dit onderwerp.

Foto :  Beeld uit een presentatie over citymarketing © Gemeente Den Bosch

Gerelateerde berichten

Maak een opmerking